Brev:
Hjælp til madplan og søvnrutiner
7. april 2018
Alder:
7 mdr.
Hjælp til madplan og søvnrutiner
Kære Helen,
Hjælp til madplan:
Nu er Sonja blevet 7 mdr og begyndt at spise grød/mos dagligt 3 x om dagen :)
Vi er meget i tvivl om hendes mælkebehov er nu og hvor tit, vi skal gøre det? Vi har fulgt dit tidligere forslag til madplan, dengang hun kun spiste 2 måltider om dagen. Hun viser stor interesse for rigtigt mad og vand. Drikker lystigt under måltiderne.
Men jeg er ikke begyndt på, at give hende fingermad endnu, fordi jeg er nervøs for om hun kan håndtere det. Har du nogen forslag til, hvor vi kan starte her?
Næste udfordring… søvnrutiner:
Sonja tager kun 3 lure om dagen - 30 min ad gangen. Vi har prøvet alt fra trilleture på faste tider, ligge ved siden af hende, svøbe hende godt ind (hun døjer stadig meget med børneeksem og klør sig til hun vågner). Eksemen/allergien er under behandling ved vores hudlæge og vi venter på en allergisk udredning til efteråret. Hun har også fået konstateret undertryk i det ene øre, som hun desværre døjer med. Vi tror det er det, der påvirker hendes søvn. Typisk får en flaske før midnat, så igen ved 4-5-tiden.
Vi er ret bekymret for, om hun kan nå at blive indkørt til at sove som de andre børn, når hun starter i pasning til sommer.
Ellers trives hun virkeligt godt - er glad og meget fremme rent motorisk og nysgerrig på verden... og har lige lært at rulle rundt selv :D
Håber du har nogle gode råd/ideer til, hvad vi kan gøre.
På forhånd tak :)
Caroline og familen