Hjælp til madplan og søvnrutiner

7. april 2018

Alder:
7 mdr.

Hjælp til madplan og søvnrutiner

Kære Helen,

Hjælp til madplan:
Nu er Sonja blevet 7 mdr og begyndt at spise grød/mos dagligt 3 x om dagen :)

Vi er meget i tvivl om hendes mælkebehov er nu og hvor tit, vi skal gøre det? Vi har fulgt dit tidligere forslag til madplan, dengang hun kun spiste 2 måltider om dagen. Hun viser stor interesse for rigtigt mad og vand. Drikker lystigt under måltiderne.

Men jeg er ikke begyndt på, at give hende fingermad endnu, fordi jeg er nervøs for om hun kan håndtere det. Har du nogen forslag til, hvor vi kan starte her?

Næste udfordring… søvnrutiner:
Sonja tager kun 3 lure om dagen - 30 min ad gangen. Vi har prøvet alt fra trilleture på faste tider, ligge ved siden af hende, svøbe hende godt ind (hun ...

Annonce

... døjer stadig meget med børneeksem og klør sig til hun vågner). Eksemen/allergien er under behandling ved vores hudlæge og vi venter på en allergisk udredning til efteråret. Hun har også fået konstateret undertryk i det ene øre, som hun desværre døjer med. Vi tror det er det, der påvirker hendes søvn. Typisk får en flaske før midnat, så igen ved 4-5-tiden.

Vi er ret bekymret for, om hun kan nå at blive indkørt til at sove som de andre børn, når hun starter i pasning til sommer.

Ellers trives hun virkeligt godt - er glad og meget fremme rent motorisk og nysgerrig på verden... og har lige lært at rulle rundt selv :D

Håber du har nogle gode råd/ideer til, hvad vi kan gøre.

På forhånd tak :)

Caroline og familen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Fantastisk hjemmeside, fantastiske bøger og fantastiske meninger!

Kærlig hilsen
Mor til Elias, 7 måneder.